

Warsztaty WIN-WIN,
czyli jak grać w jednej drużynie i strzelać do jednej bramki.
Gruntowne wprowadzenie do komunikacji opartej na empatii w duchu Porozumienia bez Przemocy Marshalla B. Rosenberga (ang. Nonviolent Communication – NVC).
Dla kogo – dla Ciebie, jeśli:
- Szukasz metody na bardziej efektywną komunikację wewnątrz firmy i z kontrahentami.
- Ważne jest dla Ciebie budowanie i wpieranie ducha zespołu.
- Chcesz wzmocnić zaufanie między współpracownikami i między pracownikami a przełożonymi.
- Szukasz technik i narzędzi do rozwiązywania konfliktów w zespole i z klientami.
- Zależy Ci na współpracy w zespole i jej ciągłym rozwijaniu.
- Szukasz sposobów na zmotywowanie pracowników do większego zaangażowania i większych osiągnięć.
Zakres warsztatów
Wiedza:
- Co to jest Porozumienie bez Przemocy (cel, założenia, esencja, gdzie zaczyna się przemoc).
- Co to jest empatia (aspekty, techniki).
- Co utrudnia kontakt – zabójcy empatii.
- Informacja zwrotna – jakie ma znaczenie w kontakcie.
- Odpowiedzialność w kontakcie.
Doświadczenia:
- Empatia (bycie wysłuchanym i zauważonym).
- Różnica pomiędzy byciem w emocjach a byciem przy potrzebach.
- Poczucie energii (jakości) potrzeby i jej wpływu na motywację.
- Co jest dla mnie ważne (droga: obserwacja – > uczucie -> potrzeba -> prośba)?
- Empatia dla siebie – wparcie i życzliwość wobec siebie
- Praktyka wdzięczności z uwzględnieniem zaspokojonych potrzeb – jaki to ma wpływ na mój dobrostan.
Parametry
- Zajęcia grupowe,
- Czas trwania: 2 dni, od 6,5 do 8 godzin dziennie,
- Forma: online (np.: platforma Zoom), stacjonarnie.
Korzyści z warsztatów WIN-WIN
Dla organizacji
- Polepszenie skuteczności zarządzania dzięki relacjom opartym na kontakcie i współpracy.
- Szukanie rozwiązań WIN-WIN uwzględniających potrzeby wszystkich zainteresowanych.
- Polepszenie relacji z kontrahentami poprzez budowanie ich ze świadomością potrzeb.
- Zwiększenie zadowolenia pracowników dzięki zarządzaniu w oparciu o potrzeby.
Dla zespołu
- Integracja zespołu oraz zwiększenie wzajemnego zrozumienia, szacunku i zaufania.
- Łatwiejszy i bliższy kontakt między pracownikami dzięki relacjom bazującym na empatii.
- Zwiększenie efektywności zespołu dzięki działaniu w oparciu o potrzeby i informację zwrotną.
- Polepszenie współpracy między osobami z zespołu dzięki uwzględnianiu potrzeb wszystkich zainteresowanych.
Dla uczestnika
- Zwiększenie świadomości swoich uczuć i potrzeb.
- Zadbanie o siebie poprzez empatię dla siebie.
- Zmniejszenie stresu poprzez kontakt ze swoimi potrzebami.
- Zwiększenie energii do realizacji swoich marzeń, pragnień i celów.
- Łatwiejszy i bliższy kontakt z innymi poprzez uwzględnienie potrzeb swoich i innych.

Business coaching
Coaching jest metodą rozwoju wpierającą w osiąganiu celów, uczeniu się i wprowadzaniu zmian. Podstawą coachingu jest równa partnerska relacja między mną jako coachem a klientem, w której mam głębokie przekonanie, że klient posiada wystarczający potencjał, żeby wyznaczyć swój własny cel i go osiągnąć. Z takim nastawieniem służę klientowi podczas naszej wspólnej podróży, która polega na cyklu spotkań. Podczas spotkania najczęściej korzystam z pytań, którymi zapraszam klienta do większego rozpoznania jego umiejętności, zdolności, talentów oraz potencjału. Towarzyszę klientowi w samodzielnym podejmowaniu decyzji i świadomym dokonywaniu zmian, które zbliżają go do jego celu. Na sesjach pracuję z klientami zarówno w obszarze osobistym jak relacje, zdrowie czy finanse jak i zawodowym jak kariera czy biznes. Dzięki coachingowi klienci wyznaczają bardziej konkretne cele, osiągają je, zwiększają efektywność swoich działań i pełniej korzystają ze swoich zasobów i potencjału.
Zakres sesji
- Bezpieczne warunki do wyrażanie siebie i swoich emocji.
- Wysłuchanie z pełną uwagi i skupienia obecnością.
- Akceptacja doświadczeń i perspektywy klienta z ich uznaniem i przyjęciem.
- Wsparcie w rozpoznaniu zasobów i potencjału (talentów, wiedzy i kompetencji).
- Wsparcie w precyzyjnym określaniu celu.
- Wspierające towarzyszenie na drodze do celu.
Parametry
- Spotkanie indywidualne
- Czas trwania: 75 minut (+/- 15 min.)
- Online (platforma Zoom, telefonicznie, Messenger, WhatsApp)
- Stacjonarnie (u klienta lub prowadzącego – Warszawa i okolice)
Korzyści z coachingu
Dla organizacji
- Zwiększenie efektywności działań pracownika.
- Zwiększenie umiejętności nadawania sprawom priorytetów.
- Podejmowanie lepszych decyzji i skrócenie procesu podejmowania decyzji.
- Zwiększenie zdolności pracownika do autorefleksji.
- Zwiększenie motywacji pracownika do działania.
- Zwiększenie kreatywności pracownika i łatwości w znajdowaniu rozwiązań.
Dla uczestnika
- Wyznaczenie konkretnego celu.
- Zwiększenie świadomości swoich zasobów (talentów, wiedzy i kompetencji).
- Przyspieszenie tempa rozwoju.
- Zwiększenie optymalizacji działań.
- Odnalezienie i pobudzenie energii do wprowadzania zmian.
- Zwiększenie samodzielności w myśleniu i podejmowaniu decyzji.
- Podniesienie poczucia własnej wartości.
- Osiągniecie wyznaczonego celu.
Standardy
We współpracy ważne są dla mnie: uczciwość, rzetelność, przejrzystość, poufność, szacunek, autonomia, bezpieczeństwo, jakość usługi i profesjonalizm. Dlatego też podczas pracy z klientem zobowiązuję się postępować zgodnie z Kodeksem Etycznym Coacha Izby Coachingu.

Rozwojowa rozmowa empatyczna
Zakres sesji:
- Bezpieczne warunki od wyrażenie siebie i swoich emocji,
- Wysłuchanie z pełną uwagi i skupienia obecnością,
- Akceptacja doświadczeń i perspektywy klienta z ich uznaniem i przyjęciem,
- Wsparcie w rozpoznaniu i nazwaniu uczuć i potrzeb,
- Wsparcie w poszukaniu i ustaleniu strategii na zaspokojenie uświadomionych potrzeb,
- Wsparcie w znalezieniu sposobu i formy kontaktu i porozumienia z innymi.
Korzyści z sesji
- Zwiększenie świadomości swoich uczuć i potrzeb.
- Uspokojenie poprzez kontakt ze swoimi potrzebami.
- Określenie co jest dla mnie ważne – przejście od emocji do potrzeb i strategii ich realizacji.
- Wzrost poczucia bezpieczeństwa w wyrażaniu siebie i tego, co jest dla mnie ważne.
- Powrót do swojego miejsca mocy i podniesienie energii do realizacji swoich marzeń i pragnień.
- Zadbanie o siebie poprzez życzliwość i empatię dla siebie.
- Wzrost poczucia wpływu na swoje życie.
- Zwiększenie łatwości w kontaktach z innymi.
Parametry
- Spotkanie indywidualne,
- Czas trwania: 45 minut,
- Forma: online (platforma Zoom, telefonicznie, Messenger, WhatsApp), stacjonarnie (u klienta lub prowadzącego – Warszawa i okolice).